STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Reklama dźwignią handlu. Materiały POS i komunikacja wizualna

dodano: 2015-09-17, autor: Michał Fijałkowski
materiały pos
UDOSTĘPNIJ

Wykreowanie efektywnej kampanii POS jest jednym z ważniejszych obszarów w dziedzinie marketingu handlowego.

Na odnoszące sukcesy materiały POS składa się wiele elementów – odpowiedni moment wystawienia go, przemyślana lokalizacja, ciekawy, atrakcyjny design oraz – co najważniejsze – dobrze sformułowany slogan i informacja umieszczona na ekspozytorze. W skrócie – jeśli jesteś szefem dużej sieci hipermarketów, to możesz pozwolić sobie na displaye oraz pozostałe materiały POS dopasowywane do świąt z kalendarza – jesienią spadające liście, wiosną natura budząca się do życia, na Walentynki serduszka, a na olimpiadę sportowe grafiki. Kastomizowane ekspozytory przekonują do kupna i są atrakcyjne, a przede wszystkim sprzedają. Co jednak, jeśli prowadzisz tylko niewielki biznes ze skromnym marketingowym budżetem? Czy oznacza to, że powinieneś zupełnie zrezygnować z POS-ów? Nic bardziej mylnego! Oto kilka naszych podpowiedzi:

Materiały POS w dobrej cenie – Top 5

To zupełnie zrozumiałe, jeśli zastanawiasz się, czy wydawać pieniądze na materiały POS, jeśli twój budżet marketingowy jest niewielki. Problem ten można jednak łatwo rozwiązać – oto 5 propozycji na materiały POS, które są zarówno ekonomiczne jak i wszechstronne. Wspierają sprzedaż, świetnie sprawdzają się przy towarach impulsywnych i z doświadczenia wiemy, że „działają”. Są też efektywne pod względem kosztów, ale jednocześnie przyciągają uwagę i działają perswazyjnie na klienta.

1. Ekspozytory kartonowe w kształcie kosza

Kartonowe kosze są bardzo wszechstronne. Idealnie nadają się na produkty, które aktualnie są w promocji. Co więcej, można ich wielokrotnie używać, co czyni je niedrogim narzędziem marketingowym. Swoje zastosowanie znajdują one jednak nie tylko w supermarketach czy sklepach osiedlowych – świetnie sprawdzają się na wystawach, targach czy innych eventach. Poza tym są bardzo wygodne i proste w użytkowaniu; dobrze zaprojektowane szybko się rozkładają – wystarczy kawałek podłogi, by móc je ustawić, nie potrzeba nic więcej.

kosze zasypowe

2. Displaye ladowe

Te niewielkie, często tekturowe ekspozytory są nie tylko niedrogie, ale również bardzo uniwersalne. Świetnie nadają się między innymi do drobnych kosmetyków, czy leków, ale także do małych produktów spożywczych, takich jak słodycze. Często wykorzystywane są też w branży zabawek i artykułów dla dzieci. Można je też spotkać wśród artykułów szkolnych i biurowych a nawet w segmencie artykułów do majsterkowania (DIY). Co więcej, tego rodzaju materiały POS, jak sama nazwa wskazuje, umieszczane są zazwyczaj na ladzie. A jak wiadomo, znajdując się przy kasie bardzo łatwo skusić się na jakiś drobiazg, tym bardziej, jeśli jest ładnie wyeksponowany.

3. Wolnostojące ekspozytory kartonowe

Takie displaye są idealne dla produktów, na które chcesz szczególnie zwrócić uwagę klienta, np. nowa linia jakiegoś produktu czy najnowszy hit sezonu. Kartonowe ekspozytory są świetnym sposobem na przyciągnięcie wzroku, chociażby ze względu na rozmiar (są to stosunkowo duże materiały POS) oraz na lokalizację – displaye można ustawić na środku alejki, wtedy potencjalny konsument chociażby podczas omijania standu zerknie na umieszczone na nim produkty.

4. Displaye paletowe

Standy tego typu fantastycznie nadają się na produkty, które na przykład szybko tracą termin ważności. Displaye paletowe ze względu na dość duży rozmiar przyciągają wzrok konsumentów i często ułatwiają odnalezienie tańszych produktów. Sprzedawcom natomiast, jak wiadomo, zależy na sprzedaniu towarów z mijającym terminem ważności, ponieważ inaczej wylądują one w koszu i to nie tym zasypowym, o którym tu pisaliśmy. Dodatkowo – biorąc pod uwagę obecny trend promujący naturalność i ekologię – display mogą symulować zwykłe palety transportowe, dzięki czemu po raz kolejny ograniczymy wydatki.

 

 

5. Standy "twarzowe", czyli z podziałką

Doskonałe jeśli chcecie na jednym standzie zamieścić np. różne książki, czy wyeksponować najnowsze płyty znanych artystów. Sprawdzają się również przy kosmetykach, czy słodyczach. Idealne dla takiego portfolio produktów, które występują w różnych wariantach, kolorach, smakach. Przegródki można zrobić w dostosowanych rozmiarach i ilościach. Potocznie nazywamy je face-ami. Są bardzo efektowne dzięki temu, że cała ściana eksponuje produkty. Sprawiają, że towary są bardziej widoczne. Przyciągają jeszcze bardziej jeśli znajdzie się na nich np. ciekawy topper - dodatkowy element graficzny mocowany do górnej części standu.

stand faces

Oto nasze top 5 materiałów POS, które są efektywne kosztowo i w dodatku mogą być zadrukowane od ręki, na żądanie, co umożliwia technologia cyfrowa. Mamy nadzieję, że udało nam się zachęcić do wypróbowania tego typu materiałów w waszych kampaniach reklamowych. Już niedługo wrócimy z kolejnymi POS-ami, które wypromują niejeden produkt. 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI