STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Cyfrowa rewolucja w druku a materiały POS

dodano: 2015-07-29, autor: Michał Fijałkowski
materiały pos
UDOSTĘPNIJ

Jeszcze nigdy rywalizacja i bój producentów oraz właścicieli marek o klientów nie były aż tak zacięte. W szczególności, jeśli chodzi o materiały POS, czyli te, które znajdziemy w sklepowych alejkach, na półkach, czy regałach.

Wszystko dlatego, że niedawno przeprowadzone przez amerykańskich specjalistów badania wykazały, że aż 76 proc. (!) konsumentów podejmuje decyzję o kupnie danego produktu dopiero w momencie, gdy patrzy na niego w sklepie, czy na półce. (źródło: Shopper Engagement Study 2014, POPAI). Z tego właśnie powodu produkt musi być jak najlepiej wyeksponowany, aby klient nie przeszedł obok niego obojętnie. Najlepsze w przyciąganiu uwagi są właśnie materiały wspierające sprzedaż. Displaye stojące na środku alejek, kolorowe shelfstoppery, kiwające się wobblery, czy potykacze, których nie da się tak łatwo ominąć, są świetną metodą na to, aby wzrok klienta zwrócił się właśnie na ten, a nie na inny produkt. Producenci oraz właściciele sklepów coraz to innymi sposobami starają się zachęcić klienta do pozostawienia części zawartości portfela w danym sklepie.

Materiały POS na miarę czasów

Większość producentów zna realia obecnego świata – klienci, w szczególności ci młodzi, są teraz bardziej zajęci niż kiedyś, a życie w ciągłym biegu sprawia, że nie mają czasu na spędzanie godzin spacerując po sklepach. Co zaskakujące – po boomie shoppingu internetowego coraz więcej klientów - mimo braku czasu - powraca do zakupów robionych osobiście. Dlatego też reklama, a w szczególności materiały POS znajdujące się w sklepach, muszą się rozwijać i być na tyle interesujące i atrakcyjne, żeby zatrzymać konsumenta w tym sklepie na dłużej, a co najważniejsze – poprzez odpowiednie stojaki, naklejki, owijki czy displaye przekonać go, że nie może tego przybytku opuścić z pustymi rękoma. Badania dotyczące zaangażowania konsumenta w zakupy, przeprowadzone w 2014 roku przez POPAI, czyli organizację zajmującą się marketingiem handlowym, corocznie przyznającą nagrody za najlepsze materiały POS, wykazały, że decyzje podejmowane w sklepie nie są zależne od czasu, kiedy do niego pójdziemy. Oznacza to, że nie ma różnicy, czy robimy zakupy rano, czy wieczorem, czy jesteśmy wypoczęci, czy zmęczeni po całym dniu pracy. Tak czy inaczej – przyciągający wobbler, shelfstopper, czy display jest w stanie nas skłonić do kupienia rzeczy, która nie była na naszej liście. Często też sięgamy po drobnostki przy kasie. A to właśnie materiały POS niejednokrotnie stymulują te spontaniczne zakupowe fanaberie.

Display musi przyciągać wzrok. W dzisiejszych czasach półki uginają się pod produktami, dlatego też jeśli producent chce się wyróżniać, powinien zainwestować w atrakcyjne materiały POS.

 

POS w liczbach

Aby displaye mogły przyciągać wzrok trzeba je po pierwsze odpowiednio zaprojektować. Równie ważna jest jednak jakość wykonania oraz technika, jaką je wydrukujemy. Biznes druku, jeśli chodzi o materiały POS i POP stosowane wewnątrz sklepów, generuje rocznie – bagatela – ok. 37 miliardów dolarów na całym świecie. Prawie 1/3 tej kwoty przynosi druk cyfrowy. Na kolejnych pozycjach plasuje się litograficzny druk offsetowy z kwotą 8,8 miliarda dolarów, druk sitowy (7,7 miliardów $), druk flekso (2,6 mialiardów $) oraz elektrofotografia z kwotą w wysokości 327 milionów dolarów rocznie.

Druk cyfrowy a materiały POS

Ze względu na to, że marketing handlowy, a co za tym idzie – materiały wspierające sprzedaż – nieustannie się rozwija, powstała potrzeba tworzenia mniejszych nakładów displayów, standów, czy naklejek. Dziś, nowoczesny marketing zaczyna stawiać na jakość, a nie na ilość – lepiej odróżniać się od konkurencji niż tworzyć niezliczone jednakowe ilości materiałów POS. Okazuje się, że lepiej wyprodukować ich mniej, a ciekawych i różnorodnych, spersonalizowanych, przyciągających uwagę. Co więcej – displaye idealnie nadają się na promocje sezonowe. Aby drukować na żądanie niewielkie nakłady, charakterystyczne tylko i wyłącznie dla jednej marki, idealnie nadaje się druk cyfrowy. To właśnie ta technologia jest w stanie w najlepszy sposób sprostać wymaganiom klientów zlecających druk POS. Eliminacja płyt oraz cylindrów z procesu druku, redukcja niewykorzystanego zapasu materiałów oraz możliwość szybkiej zmiany danych (VDP – variable data printing), które mają być umieszczone na konkretnym materiale POS, zdecydowanie ułatwiają zadanie.

Druk cyfrowy jest ekonomiczny w przypadku produkcji nawet niewielkich nakładów. Jest to idealna technologia, jeżeli nasze displaye mają być zróżnicowane graficznie i konstrukcyjnie. W dodatku bez dodatkowych kosztów. Warto też dodać, że jeśli firma produkująca takie displaye dysponuje ploterem tnącym, koszt wykrojnika wówczas to 0 zł dla klienta!

 

To tyle na dziś, już niedługo zagłębimy się w tajniki powstawania displayów, stojaków, wobblerów, czy potykaczy w technologii druku cyfrowego i przyjrzymy się  jego plusom.



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI