STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Kształt, nadruk, bezpieczeństwo – opakowania tekturowe i ich rola

dodano: 2015-09-24, autor: Michał Fijałkowski
opakowania tekturowe
UDOSTĘPNIJ

W tym artykule chcemy zwrócić uwagę na opakowania tekturowe - transportowe oraz ich marketingową rolę. Czyli sprawdźmy jak z kopciuszka zrobić księżniczkę i zamienić kawałek szarej tektury w efektowny materiał wspierający sprzedaż?

Pisaliśmy o przykładzie Lecha, który świetnie wykorzystał potencjał pudełka, zamieniając go w ciekawy, wielofunkcyjny display. W ten sposób powstał jednocześnie ekspozytor tekturowy, opakowanie ułatwiające transport oraz… lodówka. Jest jeszcze wiele sposobów na to, aby uatrakcyjnić opakowania tekturowe oraz spersonalizować ich tak, aby jednoznacznie kojarzyły się z daną marką i pełniły rolę materiałów POS.

Planując kampanię warto pomyśleć o właściwym zabezpieczeniu towaru poprzez stosowne opakowanie. Folia strech, czy bąbelkowa nie zawsze wystarcza. Pamiętajmy, że opakowanie nie tylko chroni towar przed uszkodzeniami mechanicznymi, kradzieżą, czy czynnikami atmosferycznymi, ale również ułatwia transport, magazynowanie, czy w końcu sprzedaż, bo dobrze zaprojektowane pudełko będzie oddziaływać na wyobraźnię nabywcy.

Opakowania tekturowe, potocznie zwane kartonowymi mają szereg zalet, bowiem tektura:

  • ma dobre właściwości mechaniczne
  • jest materiałem bezwonnym
  • słabo przewodzi ciepło
  • można ją bezpośrednio zadrukować
  • jest lekka
  • jest tania w produkcji
  • daje możliwość odzysku

Poniżej kilka przykładów na ciekawe opakowania tekturowe, które mogą zainspirować producentów do dalszych działań.

Opakowania tekturowe wielkogabarytowe - zbiorcze - dla lamp przemysłowych

Producent: Glomma Papp, Norwegia

Jak widać na zdjęciu tytułowym, czasem nawet nie trzeba zmieniać koloru pudełka, aby wzbudziło zainteresowanie i kojarzyło się akurat z tym konkretnym produktem. Opakowanie zbiorcze na pięć lamp przemysłowych wyróżnia się oryginalnym projektem. Norwescy twórcy zdecydowali bowiem, że zamiast opakowywać w całości towar, można ochronić wybrane elementy, najczęściej narażone na zniszczenie podczas transportu. Dlatego tekturowe pudełko składa się z sześciu przegródek, a każda lampa jest umieszczana bezpośrednio między dwoma zakładkami formującymi warstwę ochronną, a ostatecznie przykrywana jest kartonową pokrywą. Takie rozwiązanie pozwoliło na zwiększenie miejsca na palecie o 50 proc. oraz redukcję zużytego surowca o 75 proc. Dodatkowo obniżono do minimum czas poświęcony na pakowanie i odpakowanie lamp, a także obciążenie fizyczne pracowników.

Kartonowe pudełko na rower

Producent: MGS FACTORY, Litwa

Ciekawym pomysłem pod kątem kształtu jest opakowanie transportowe na dziecięcy rower, stworzone z przetworzonej tektury o gramaturze 759 g/m2 zadrukowanej w dwóch kolorach. Może ono z powodzeniem pełnić rolę miejsca parkingowego. Ta dodatkowa funkcja nadaje kartonowi drugie życie, przedłuża jego funkcjonalność i podkreśla zrównoważony charakter. Jednocześnie kształt naprowadza klienta na to, co może znajdować się w środku. Buduje to skojarzenie z marką.

 

 

Opakowanie dla branży motoryzacyjnej

Producent: Cartonajes Font, Hiszpania

Dowodem potwierdzającym tezę, że trend na opakowania tekturowe wielkogabarytowe i wypełniacze coraz dynamiczniej się rozwija, jest projekt Cartonajes. Zdaniem hiszpańskiego producenta, ten w 100 proc. przetwarzalny materiał sukcesywnie wypiera z rynku polistyren i piankowe wypełniacze. Ponadto pozwala konsumentom sprawdzić stan zakupionego produktu jeszcze przed jego odpakowaniem dzięki pełnowymiarowym „okienkom”. Z kolei sprzedawcom pozwala ograniczyć koszty, miejsce na magazynie i czas poświęcony jego składaniu. Opakowanie może pełnić więc zarówno funkcje transportowe, jak i ekspozycyjne, co zamienia je niejako w display.

Jak widać, opakowania tekturowe nie zawsze muszą być piękne. Muszą za to przyciągać wzrok, intrygować, zwracać uwagę klienta na produkt, ale jednocześnie też zabezpieczać. W kolejnych postach zaprezentujemy wam displaye, które odnoszą sukcesy. Co mają w sobie takiego, że sprawdzają się jako narzędzie sprzedaży? Sprawdźcie sami!



KOMENTARZE

  • hodor4 20-07-17 10:07:43
    Producentów opakowań jest mnóstwo i każdy robi je troszkę inaczej. Ja długo szukałem tych idealnych kartonów i w końcu trafiłem na http://www.kartony.sklep.pl/ gdzie mam największy wybór w najniższej cenie. Bardzo podoba mi się również podejście, że jeśli czegoś nie ma, to przecież da się to zrobić na specjalne zamówienie.

Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI