STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Designerska półka, czyli jak sprzedaje SRP

dodano: 2015-06-29, autor: Ewa Studniarek
SRP
UDOSTĘPNIJ

Kiedyś – ,,ulubieńcy” dyskontów, dzisiaj – kanał komunikacji z klientem. Opakowania gotowe na półkę, czyli SRP (shelf ready packaging) nierzadko przypominające standardowe displaye, pojawiają się coraz częściej w miejscach sprzedaży.

Producenci zaczynają doceniać taki sposób lokowania swoich wyrobów na półkach sklepowych, ponieważ SRP jest niewymiernym źródłem potencjału marketingowego. Regały ekspozycyjne przecież muszą przyciągać wzrok i „krzyczeć” do klienta.

Pierwsze opakowania gotowe na półkę (SRP) służyły przede wszystkim podczas transportu i przechowywania, a klient sklepu nie mógł odnosić z nich korzyści – ot, szare kartony, w których ustawiono puszki z pomidorami czy jednokolorowe displaye tekturowe z trzema produktami na krzyż. Jednak dwa czynniki zadecydowały o tym, że w obrębie SRP i POS zaszła zmiana. Po pierwsze, w naszym kraju, na wzór między innymi niemieckich sąsiadów, jak grzyby po deszczu zaczęły pojawiać się sklepy dyskontowe. A o branding sklepowy przecież trzeba zadbać, szczególnie na początku działalności. Ograniczona ilość mebli sklepowych, częstokroć sprowadzających się do palety położonej na podłodze lub pojedynczych materiałów POS gdzieś w kącie, oraz dynamiczna i zmieniająca się oferta sprawiły, że dyskonty łaskawym okiem zaczęły patrzeć na rozwiązania POS oraz te gotowe na półkę. Przeważyły względy czysto praktyczne. Z drugiej strony, producenci zaczęli poszukiwać możliwości marketingowych w sklepowych przestrzeniach – obok kolorowego signage’u i zmieniających się co kilka sezonów projektów opakowań, prowadzone są kampanie promocyjne i informacyjne w miejscu sprzedaży. Oprócz dyskontów do gry weszły m.in. supermarkety, gdzie obok hostess pojawiły się displaye POS, standy kartonowe czy stojaki reklamowe, a zaraz za nimi na półkach stanęły opakowania SRP.

Patent na kanał

Obecnie wielu producentów opakowań oferuje kompleksowe rozwiązania gotowe na półkę, co bezpośrednio związane jest z wizualną i technologiczną metamorfozą tych ostatnich. Wprowadza się udoskonalenia i bardziej zaawansowane funkcje SRP. Nie chodzi już tylko i wyłącznie o wygodny transport i jako-takie przechowywanie towarów na półkach – klientów kupujących oczami przyciągnie estetyczna ekspozycja podparta łatwością w ściąganiu produktu z półki, a materiały wspierające sprzedaż zwrócą uwagę nawet najbardziej „opornych”.

Rozwiązania SRP stają się przedmiotami patentów. Przykładowo, jednym z nich jest opakowanie z perforacją, która pomaga z pudła transportowego zrobić tacę lub szufladę, po oderwaniu wierzchniej części. Pomysł ten jest w branży opakowaniowej stale rozwijany: ,,wydzierana” część przemienia się w mini-display; drugi identyczny pojemnik zachowuje stabilność dzięki odpowiednio zaprojektowanym wypustkom. Często jest zrobiony z niepowlekanej tektury, aby usprawnić jej recykling. SRP coraz częściej produkuje się wykorzystując odwrócony druk – logo marki znajduje się wewnątrz opakowania i klient ,,buszujący” wśród półek natyka się na nie w niestandardowy sposób.

Zabiegi upiększające i ergonomizujące opakowania gotowe na półkę oraz POS, takie jak wobbler czy shelfstopper, mają umożliwić przeobrażenie tych materiałów w kanał komunikacji marketingowej uprawianej bezpośrednio z poziomu półki. Parafrazując klasyka, chodzi o merchandising jeszcze bardziej zaangażowany.

Materiały wspierające sprzedaż z poziomu półki to temat-rzeka, dlatego do tego typu rozwiązań i ich siły sprawczej w miejscu sprzedaży będziemy wracać. Kolejny post na temat już niebawem.



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI