STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Sprawa wielkiej wagi – czyli opakowania wielkoformatowe z nadrukiem

dodano: 2015-06-24, autor: Michał Fijałkowski
opakowania wielkoformatowe
UDOSTĘPNIJ

Dzięki swojej konkurencyjnej cenie, dużej wytrzymałości oraz dobrej amortyzacji tektura stała się niezwykle popularnym materiałem do produkcji takich materiałów jak point of sale, czy opakowania wielkoformatowe.

W Polsce zużycie tektury wzrosło całkiem niedawno z 3699,8 tys. ton w 2010 r. do 3821,8 tys. ton w 2012 (z czego do wytworzenia opakowań transportowych wykorzystano 1655,5 (2010) i 1863 tys. ton (2012). W przeliczeniu na jednego mieszkańca zużywamy obecnie 107,9 kg papieru i tektury w ciągu roku, a według danych GUS za 2012 r. przychody ze sprzedaży szacuje się na ponad 26 mln złotych. Problem polega jednak na tym, że opakowania wielkoformatowe zazwyczaj grają w tej bajce rolę raczej brzydkiego kaczątka niż pięknego łabędzia. Co zrobić, aby również i one mogły stać się bardziej przyciągającymi materiałami wspierającymi sprzedaż?

To, że opakowania wielkoformatowe i transportowe są szare i nie należą do najpiękniejszych ma oczywiście swoje uzasadnienie. Producenci są świadomi w jakich ekstremalnych warunkach będą one transportowane i przechowywane (warunki chłodnicze, wysokie temperatury, zniszczenia mechaniczne), a jednocześnie starają się ciąć koszty. Z drugiej strony mamy klientów, którzy oczekują czegoś więcej od tego typu opakowań. I tu rodzi się konflikt między jednymi i drugimi. Rozwiązanie jest jedno – trzeba znaleźć złoty środek. I jak tu w to wszystko wpleść jeszcze jakiś drobny element, aby ze zwykłego tekturowego pudełka zrobić materiał wspierający sprzedaż i do tego ciekawy z marketingowego punktu widzenia?

Przy milionach podobnych, brązowych paczek dostarczanych każdego dnia do klientów warto pomyśleć nad skutecznym sposobem ich identyfikacji w łańcuchu dostaw. W tej kwestii większość firm nadal polega na jednowymiarowych kodach kreskowych stosowanych również w pozostałych branżach. Istnieją jednak na rynku rozwiązania, które mogą wyznaczać nowe trendy obejmujące również opakowania wielkoformatowe i ich znakowanie. Czasem niewiele trzeba, aby szare ogromne pudło przemienić w coś intrygującego, a jednocześnie – kojarzącego się z daną marką. Opakowania wielkoformatowe  i ich przeznaczenie to raczej nie prezentowanie towaru, czy występowanie jako display. Nie zmienia to jednak faktu, że mogą one również pełnić rolę marketingową.

W każdych warunkach

Wzorem dbania o wizerunek na powierzchniach wszelkiej maści jest browar Lech. Idealnym przykładem łączącym walory opakowania transportowego z pudełkiem POS jest projekt opakowania Lech Ice, wyróżniony m.in. w konkursie Worldstar w 2013 r. Opakowanie wielkoformatowe może funkcjonować oczywiście również jako display czy ekspozytor. Wielopak z tektury z nadrukiem dla flagowego piwa Kompanii Piwowarskiej jest funkcjonalny – umożliwia bowiem zakup kilku butelek alkoholu na raz i ich wygodny transport. Dodatkowo od wewnątrz zastosowano papier barierowy, co pozwala na utrzymywanie piwa w zimnej temperaturze przez obłożenie butelek wewnątrz lodem. Cechą szczególną opakowania jest konstrukcja zapewniająca szczelność w kontakcie z wodą powstałą po rozpuszczeniu się lodu (brak perforacji). Oryginalny kształt  i dobrana grafika zwiększają możliwości marketingowe marki i wyróżniają się na półce sklepowej.

 

Pokażemy wam jeszcze inne opakowania, które mogą funkcjonować jako materiały POS. A wszystko po to, aby skojarzyć produkt z marką. Do następnego!



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI