STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Cel działania, czyli po co umieszczamy shelfstoppery i inne materiały POS na półkach

dodano: 2015-07-15, autor: Ewa Studniarek
shelfstoppery
UDOSTĘPNIJ

Przykłady powodów do stosowania napółkowych POS-ów można czerpać zarówno z analiz rynkowych, jak i dotychczasowych praktyk stosowanych w sprzedaży i produkcji materiałów POS.

Dodatkowa komunikacja na półce niemalże z natury rzeczy jest związana z istnieniem wartości dodanej.

Ciekawe np. shelfstoppery to okazja do popisu dla projektanta – rozwiązanie komunikatora na półce może zaintrygować klientów. Wprowadza się elementy ruchome o ciekawym wzornictwie, czy np. listwy LED. Elementy takie jak shelfstoppery personalizuje się, bez dodatkowych kosztów, blokując daną partię produktów na półce. To dzisiejsze technologie (w tym druk UV) dają takie możliwości. Wykorzystuje się też różne materiały tj. PVC, płyty piankowe, różne folie. Z nich można wykonać m.in. tacki, krawaty (wiszące taśmy z kieszonkami na produkty), listwy i osłonki cenowe, podajniki, shelfstoppery, czy inne mniejsze formy służące do organizacji półek. Wszystko po to, aby skutecznie zatrzymać klienta przy naszym produkcie.

A o ich wyborze powinny decydować lokalizacja produktów i specyfika promowanej marki. Należy tez wziąć pod uwagę ograniczenie powierzchni ekspozycyjnej, której zawsze jest za mało.

Co z wizerunkiem marki? Kampania reklamowa służy w przypadku wielu produktów budowaniu przede wszystkim asocjacji i wrażeń, rzadko kiedy posiadając wystarczająco dużo „mocy” by klient pomaszerował do sklepu i nie oglądając się na inne produkty, umieścił w swoim koszyku WŁAŚNIE to. Branding sklepowy i odpowiednia ekspozycja produktu przy użyciu materiałów POS tj. shelfstoppery jest obecnie nieodzowna. Większość klientów decyzje zakupowe podejmuje dopiero w sklepie. Dlatego też na półkach odbywa się ciągła batalia o uwagę. Jak ją wygrać?

Zbuduj front

Dosłownie. Rozwiązania napółkowe dają co najmniej kilka sposobów na wyeksponowanie towaru.

Umieszczając obok siebie na półce czy nawet na całym regale spójne materiały zawierające różnorodne produkty – np. shelfstoppery o odmiennych smakach – producent tworzy dodatkową przestrzeń reklamową. Za pośrednictwem sklepowego merchandisingu klient nieświadomie zapoznaje się z pozostałymi wyrobami z serii czy „rodziny”, ponieważ posiadają one wspólny mianownik w postaci wybranego materiału POS. Regały ekspozycyjne dopasowane do produktów jeszcze bardziej przyciągną klientów. Dlatego też takie rozwiązania jak shelfstoppery, czy wobblery, kolorystycznie zgrywają się z produktami.

Ich zaletą jest to, że można takie napółkowe POS-y wzbogacić o dodatkowe informacje umieszczane na powierzchni - nie zapominajmy wszak o druku dwustronnym, a takie możliwości na sztywnych materiałach daje druk UV. Ciekawostki o procesie produkcyjnym, teksty okolicznościowe, personalizacja…Nieograniczone możliwości.

Poza tym, nawet gdy półka opustoszeje, klient napotka shelfstoppery, czy wobblery z informacją o tym, jaki produkt się na niej znajdował. Innymi słowy – towar dłużej pozostawia na półce swój… trop w postaci materiału point of sale! Wiedząc, że nic tak nie cieszy, jak kupowanie ostatniej sztuki na półce, producenci dzięki POS-om na półkach utrwalają to wrażenie dopóki personel sklepu nie umieści na nich następnej partii produktów.

Do rozwiązań półkowych należą też proste ladowe systemy ekspozycyjne. Wymagają one estetyki rozbudowanej podobnie jak displaye POS. Tu wykorzystywane są dyspensery, podajniki, tacki ekspozycyjne, czy tzw. "windows-y" – okienka, stanowiące obramowanie produktu.

Shelfstoppery i inne reklama na półkach to „wydarzenie” na półce sklepowej. Usłyszeć można zatem nie bez powodu, że ten rok dla POS może być rewolucyjny. Najważniejsze jednak, aby w sposób przemyślany zarządzać ekspozycją i tak dobierać komunikatory, aby wyróżnić, zaintrygować, a nie rozdrażnić i wprowadzić chaos.

Jak wiadomo, materiały POS i ich działanie najlepiej jednak sprawdzać w praktyce. Dlatego też będziemy wam pokazywać gotowe, już sprawdzone rozwiązania. Do następnego!

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI