STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Materiały POS i trendy

dodano: 2015-04-24, autor: Ewa Studniarek
materiały POS
UDOSTĘPNIJ

John Anderson, główny bohater filmu „Raport mniejszości“ przy wejściu do sklepu skanuje oczy w specjalnym urządzeniu. Na ekranie obok pojawia się wirtualna ekspedientka, która oferuje odpowiednie dla niego artykuły, jak również pyta, czy jest zadowolony z poprzednich zakupów. Śledzący losy bohatera widzowie niedługo będą mogli ze zdziwieniem zaobserwować, jak wizja z filmu science-fiction staje się rzeczywistością, spotykając coraz bardziej interaktywne systemy POS, chętnie wykorzystywane w sprzedaży detalicznej.

 

Od dłuższego czasu można zaobserwować trendy, które przekształcają tradycyjne materiały point-of-sale w interaktywne stanowiska, przy których klient nie tylko może podziwiać produkt. Obecnie coraz częściej może go dotknąć, spróbować, powąchać, sprawdzić jego zastosowanie, czasem nawet w coś zagrać, wziąć udział w konkursie. Tyle, a właściwie dużo, dużo więcej funkcji może pełnić jeden ekspozytor reklamowy.  Konsument otrzymuje również całą gamę informacji na temat innych produktów danej marki. W tym celu często wykorzystywane są elementy elektroniczne, takie jak tablety czy wbudowane ekrany dotykowe. Klient dostaje w ten sposób „na tacy” wszelkie potrzebne do zakupu informacje. Łatwiej wtedy podjąć na miejscu decyzję, czy kupno danego towaru się opłaca, czy też nie. Niektóre kartonowe displaye ewoluują w stronę zdigitalizowanych ekspozytorów, angażujących konsumenta, wchodzących z nim w interakcje. W 2015 roku czekają nas w tej branży nowości i innowacyjne trendy. A zapowiada się ciekawie.

Wszystko w jednym

Materiały POS, aby przyciągnąć klienta, muszą iść z duchem czasu, a więc rozwijać się razem z technologią. Coraz częściej to smartfon wykorzystywany jest jako środek komunikacji z  konsumentem. Telefon komórkowy już dawno przestał być urządzeniem służącym tylko i wyłącznie do dzwonienia czy wysyłania SMS-ów. Obecnie to raczej połączenie telefonu, komputera, aparatu fotograficznego, karty płatniczej, różnych aplikacji i wielu innych funkcji  w jedno. Dlatego też branże sprzedażowa i marketingowa w coraz większym stopniu skłaniają się ku komunikacji z klientem przy pomocy smartfona. Powstają technologie, dzięki którym, gdy tylko dana osoba znajdzie się w odpowiednim miejscu, będzie mogła za pomocą wi-fi czy bluetooth otrzymywać informacje o ofercie sklepu, obok którego właśnie przechodzi. Być może już niedługo takie komunikaty będą przekazywać konsumentom nie tylko całe sklepy, ale pojedyncze materiały POS, zapraszając tym samym do odwiedzenia konkretnego stoiska np. w hipermarkecie. Jak widać materiały wspierające sprzedaż coraz częściej ewoluują w stronę rzeczywistości wirtualnej.

To jeden z wielu trendów, którymi w tym roku będą rządzić się materiały POS. Już w kolejnym poście dowiecie się, jakie idee jeszcze – oprócz smarfonowej komunikacji z klientem – przyświecać będą producentom POS. 

 



KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.

BLOG PROWADZONY PRZEZ

img-responsive

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI