STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIES. PRZEBYWANIE NA NIEJ OZNACZA AKCEPTACJĘ POLITYKI PLIKÓW COOKIES
NIE POKAZUJ WIĘCEJ TEGO KOMUNIKATU

Drukarnia na 6 z plusem, czyli jakie cechy musi posiadać dobra drukarnia

dodano: 2015-02-11, autor: Michał Fijałkowski
dobra drukarnia
UDOSTĘPNIJ

Każdy z nas pewnie wie, jak jego zdaniem powinna wyglądać profesjonalna, ale i przyjazna współpraca z dostawcą, wykonawcą usługi czy klientem. Na temat lepszych i gorszych doświadczeń w tych kwestiach można by napisać książkę. W dzisiejszym wpisie postaramy się przeanalizować, co sprawia, że współpracę z jakimś podmiotem określamy jako dobrą, w szczególności w przypadku obsługi przez drukarnie takich zleceń jak druk displayów czy standów.

Oczywistym jest, że wszystkie drukarnie, mające w swojej ofercie przykładowo druk wielkoformatowy, druk cyfrowy i druk na folii samoprzylepnej, na swoich stronach internetowych czy w folderach reklamowych przedstawiać będą swoją pracę w samych superlatywach. Wiadomo – wolno, a nawet trzeba się chwalić, kiedy ma się czym. Trudno jednak jest obiektywnie ocenić samego siebie. Dlatego też bardzo ważne – jeśli nie najważniejsze – są opinie klientów. Działanie marketingu szeptanego, czy – nazywając to prościej – „poczty pantoflowej” może naprawdę zdziałać cuda, a usłyszane od przyjaciela słowa „idź do tej drukarni, bo tam druki wielkoformatowe są najlepszej jakości” na pewno zmobilizują nas przynajmniej do sprawdzenia tego miejsca.

Zastanówmy się jednak, jakie aspekty muszą zaistnieć, żebyśmy wydali dobra opinię o współpracy i powiedzieli, że to dobra drukarnia. Czy wystarczy, że jest ona punktualna, a jest dobrej jakości? A może ważniejsze jest, aby była jak najtańsza? W obecnych czasach park maszynowy i sprzęt jest w wielu drukarniach podobny i nie stanowi o znaczącej przewadze konkurencyjnej. Technologie druku są znane i specjalistów nie brakuje w większości przedsiębiorstw. Co wpływa więc na to, że część drukarni nie może „opędzić się” od zleceń, a część jest na skraju bankructwa? Poniżej przyjrzymy się kilku ważnym obszarom dla funkcjonowania drukarni.

  1. Czas

Większość z nas żyje w biegu i każdy pewnie nie raz miał w swojej pracy „zlecenia na wczoraj”. To samo tyczy się drukarni. Dlatego też niezwykle ważna jest szybkość działania, a w tym odpowiedzi na zapytania ofertowe oraz oczywiście – realizacja zlecenia, takiego jak druk displayów. Szybko nie znaczy jednak byle jak. Nie można również zapomnieć o tym, że równie ważne, jak prędkość, jest dotrzymywanie terminów i w razie jakichkolwiek zmian – informowanie klienta na bieżąco.

  1. Wiedza

Nie ma wśród nas ludzi nieomylnych i nie każdy musi się znać na wszystkim. Ważne jednak, żeby w swojej dziedzinie, jaką jest przykładowo produkcja POS, czuć się jak przysłowiowa „ryba w wodzie”. Mamy więc prawo wymagać aby dobra drukarnia udzieliła nam porady oraz pomocy w wyborze najlepszego dla nas rozwiązania technicznego, czy materiałowego. Dobrze współpracuje się z wykonawcą, jeśli jej pracownicy chcą dzielić się z nami swoją wiedzą w celu jak najlepszej i najbliższej ideałowi realizacji naszego zlecenia.

  1. Innowacje

Z dnia na dzień mamy do czynienia z coraz nowszymi technologiami w branżach takich jak druk wielkoformatowy, druk UV czy druk lateksowy. Również proces druku idzie z duchem czasu. Tym lepszą ocenę uzyska drukarnia, im wyższa jakość realizowanego zlecenia. A do tego potrzeba już środków technicznych oraz inwestycji. Dla klienta ważne jest również, że wie, na jakim etapie realizacji jest jego projekt. Coraz więcej drukarni decyduje się więc na informowanie klienta nie tylko poprzez dział sprzedaży, ale także przez różne rozwiązania IT, systemy usprawniające komunikację z klientem, Internet, czy e-mail. Niektóre drukarnie oferują jeszcze więcej, wprowadzając dodatkowe usługi postprodukcyjne wsparte dedykowanymi rozwiązaniami informatycznymi. Na ten temat szerzej napiszemy już niebawem.

  1. Rzetelność

W przypadku tej cechy mowa o działaniu w chwili kryzysu. Rzetelna, dobra drukarnia, w momencie, gdy klient nie będzie zadowolony z realizacji zlecenia, nie schowa głowy w piasek, a raczej podejmie rozmowę na temat problemu i przyjmie reklamację, jeśli zajdzie taka konieczność.

  1. Partnerstwo

Nieważne, ilu klientów ma dana drukarnia. Nieistotne, ile zleceń dziennie ma do wykonania. Może też nie mieć znaczenia, ile czasu zajmuje druk. O tym wszystkim potencjalny klient nie ma obowiązku wiedzieć. Dobra drukarnia wyróżnia się tym, że klient poczuje tę dobrą współpracę, poczuje, że jest traktowany indywidualnie, że jego problem został rozwiązany, że zlecenie realizowane jest ze starannością, a pracownicy próbują jak najlepiej sprostać jego wymaganiom.

  1. Cena

Cenę wymieniamy jako ostatni element dobrej współpracy, ponieważ żeby klient zapłacił konkretną cenę za realizację zlecenia, muszą zaistnieć wszystkie pozostałe cechy. Jeśli dobrze nam się z kimś pracuje, to wiemy za co płacimy. A to powinno już dać do myślenia.

Zgadzacie się z naszą analizą? Macie inne zdanie? Zapraszamy do dyskusji na forum!



Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ

BLOG PROWADZONY PRZEZ

ZNAJDŹ NAS NA

PRZECZYTAJ TAKŻE

AUTORZY POSTÓW

TAGI


KOMENTARZE

Aktualnie nikt nie dodał jeszcze komentarza, bądz pierwszy i DODAJ KOMENTARZ
Dziękujemy, Twój komentarz został zapisany poprawnie.